07.00

Gick upp 07.00 idag, och dagen startade med att jag inte får kissa.
Pga att jag skulle till sjukhuset och göra prover, även microskopi.
Väl framme vid sjukhuset så går vi till receptionen anmäler oss sen upp till våning 6 där jag skulle vara.
vi satt i 30 minuter och väntade, tog mig en tidning och läste.
sen plötsligt var klockan 08.30 och det var min tur.
jag fick följa med en kärring som sa att jag skulle kissa och komma tillbaka med det.
jag gjorde som hon sa, och sved som tusan o klämma ur den lilla skvätten med kiss..
Aja.. Sen satte jag mig i vänterummet igen. sen kom en utlänsk-läkare fram och sa att jag skulle komma till honom, mamma hängde med.
vi gick in på hans "kontor" han frågade mig hur jag mådde.. förklarade att det är för jävligt och ont svullen nere i magen / fjusan. Då sa han att provet inte såg bra ut heller. han sa att han måste skicka odlingar och att han vill ha HEL-kontroll över mig. så dom tog MASSOR med olika blodprover.
Sen snackade vi lite mer, och ännu mer. Han sa att tyvärr men vi kan inte göra microskopi idag, jag ställde självklart frågan varför.. och då förklarade han att det är stor infektionsrisk på mig att göra det just nu, och att jag får komma tillbaka när jag ätit upp min pencillin-kur.  Gjorde soma han sa gick där ifrån, väntar på ny tid. IGEN


 StefanForslund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0